Hoe ziet Teamdriver eruit?

Ieder model is een vereenvoudiging van de werkelijkheid.

Teamdriver dus ook. We brengen er een patroon mee in kaart dat doorlopen wordt als mensen samenwerken aan een resultaat. Om dat te ervaren gaan we natuurlijk graag met je aan de slag.

Om je toch al iets meer inzicht te geven in de opbouw van Teamdriver, lichten we hieronder kort toe welke kwadranten in het model worden onderscheiden en wat daarin centraal staat. Alle kwadranten zijn vervolgens onder te verdelen in 4 fasen. Het gaat ver die hier allemaal uit te leggen. Ga met ons aan de slag met Teamdriver en we leggen het je allemaal uit!

Onze software maakt aan de hand van de kwadranten en de fasen inzichtelijk hoe het team is samengesteld: wie heeft welke kracht en welke uitdagingen zijn er? Hoe dat er uit ziet laten we je graag in praktijk zien.

Tijd om aan te gaan

In dit kwadrant wil je een veilige omgeving creëren waarin mensen een band kunnen kweken en betrokkenheid bij een project kunnen ontwikkelen. In dit kwadrant ontstaan teams. Het kwadrant is opgedeeld in 4 fasen.

Tijd om op te bouwen

In dit kwadrant opereert het team 'achter de schermen'. Het team is bezig met het valideren van vele aannames en theorieën over hoe de beschikbare middelen het beste ingezet kunnen worden om een probleem op te lossen. Het kwadrant is opgedeeld in 4 fasen.

Tijd voor actie

In dit kwadrant moet de oplossing snel gaan werken. Verbind vraag en aanbod. Focus op de output en resultaten. Stel duidelijke doelen en wees gedisciplineerd. Zoek patronen en ontwikkel routines. Creëer succesmomenten. Het kwadrant is opgedeeld in 4 fasen.

Tijd om door te gaan

In dit kwadrant ga je de middelen zodanig organiseren dat resultaten kunnen worden herhaald. Het herordenen van middelen is een doorlopende activiteit binnen dit kwadrant. Externe gebeurtenissen (bedreigingen) triggeren reacties. Het kwadrant is opgedeeld in 4 fasen.

Teamsentiment scores: weet hoe je team er bij zit

Teamdriver helpt je om te begrijpen hoe het gaat met je team. We analyseren teamsentiment aan de hand van 4 categorieën: Veiligheid & verbinding, Kracht & structuur, Samenwerking & betrouwbaarheid en Feedback & voldoening. Deze categorieën omvatten in totaal 16 gebieden waarop je als team kunt ontwikkelen.

Hiernaast zie je een voorbeeld van de manier waarop de software de uitkomsten presenteert. De scores worden gebaseerd op de antwoorden op vragen die door teamleden worden ingevuld. Door periodiek een snapshot van het team te maken wordt inzichtelijk of ondernomen acties effect hebben gehad en wat eventuele nieuwe aandachtspunten zijn. Meten is weten! Uiteraard zit er vervolgens veel toegevoegde waarde in het gesprek dat we met het team voeren over deze uitkomsten en maatregelen.

Word een Teamdriver Practitioner!

Wil jij teams helpen om te groeien en beter te presteren? Heb je ervaring in het begeleiden, trainen of coachen van teams? Word dan onderdeel van ons netwerk van professionals die Teamdriver inzetten.

Zet Teamdriver in om partner te worden in ontwikkeltrajecten van teams

Maak je teamcoaching nog effectiever door daar een krachtig instrument bij in te zetten

Maak gebruik van de trainingsdocumentatie die je tijdens de Practitioner opleiding ontvangt

Werk met ons samen aan de verdere ontwikkeling van het instrument

Op zoek naar een betere samenwerking in jouw team?
Laat je gegevens achter dan nemen wij contact met je op.

© 2020 TEAMDRIVER | WEBSITE BY CRCL

error: Beveiligde content